הבהרת

ג'ורג'יו אגמבן ביקש ממני לתרגם את החיבור הקצר הזה, שהוא בתגובה למחלוקת סביב פרסום הגרסה המקורית של מאמר זה (ראה כאן, בגרסה האיטלקית המקורית). מאז שהפכתי לעוזר המזכירה הבנתי את החשיבות של הבהרה נוספת לגבי מה שמכונה בדרך כלל "הבהרה", מבחן שנועד לקבוע אם לסטודנטים משני המינים ניתנות הזדמנויות לא-מפלה להשתתף אַתלֵטִיקָה. כשאני משוחח עם מטפלים ואנשי חינוך על מושג ההארה, לעתים קרובות אני מתקשה להסביר כיצד תהליך הבירור תורם לחשיבה ביקורתית. והכי חשוב, זה מספק הזדמנות להיפטר מהתלמידים מהמחשבה שמשמעות היא מיתוס. בקיצור, העובדה שהוא מאפשר תשאול ביקורתי של פעילויות תיאורטיות ומעשיות משכנעת אותי בערכה. במושג הבירור, חיפוש המשמעות כרוך בשימוש במקורות נתונים מרובים כדי ליצור ולחקור משמעות למטרה כלשהי. המשמעות היא דבר שנוצר בעצם; זה נוצר ומבוקש במודע, והוא נוצר או מחפש. המטרה היא לספק כיוון ראשון דרך מקור הנתונים שנבחר, אך זה צפוי להשתנות עם התקדמות הבירור. גיבוש המטרה כולל גם שינוי הגישה לבירור במידת הצורך. באופן כללי, אני ממקד את המאמצים שלי בשימוש בנתונים ממקורות רבים, לא רק אחד או שניים בכל פעם. ברגע שמטרה זו מתבטאת, אפשר לצפות שהיא תשתנה עם התרחשות הבירור.

ניסוח מטרה זו גם מאפשר לתלמיד להבין מדוע

הוא מעוניין קלינית בבירור מושג ומדוע הרעיון עצמו חשוב. נימוק זה עוזר להם להטיל ספק בערך החיובי כביכול של תמיכה, מכיוון שהם מבינים כעת טוב יותר כיצד תמיכתם עומדת בבסיס תהליך ההבהרה הקודם. לבית המשפט הפדרלי לצדק יש סמכות לבדוק האם רשות צריכה לבקש הבהרה של הצעה או טעות ברורה. לטענת בית המשפט, ישנם שני סוגים של הצעות הסבר: ברורים ומחושבים. בית המשפט יבדוק מתי על הרשות לבקש הבהרה על בסיס טעות בהחלטה מחושבת. היא תבדוק האם יש להעריך מחדש את הצעת ההבהרה ומתי יש להשיג אותה.

הסברים על מושגים יכולים להיעשות מעט או הרבה

אך הלומדים עדיין מבינים את משמעותם. במאמר זה אשתמש בדוגמאות ותמיכה בכדי להראות כיצד ניתן להשתמש בתהליך בירור המושג להרחבת ופיתוח חשיבה ביקורתית. על אף שארבעת התכונות הללו אינן מוזכרות במפורש בדיון הבא, פותח המחשה של אופן פעולתן, כך שהקורא יוכל לראות בקלות כיצד להגיב לאחת או יותר מהתכונות הללו.

כהרחבה נוספת של ההבהרה, סיכום כולל סקירת התהליכים במהלך השיחה כולה. מטרת הסיכום היא לבדוק את ההבנה, ולא לתת הסבר, לפרש או להציע פתרונות.

בחינת הלימות ההמשגה הסופית נחשבת גם כחלק מהתהליך והיא חלק בלתי נפרד מההבהרה

לאחר הרהור, בירור וסיכום, יש לאפשר לדובר להסכים או לתקן את דברי המאזין. יש לעודד זאת ולבטא בצורה חיובית, כדי לתת למאזינים אפשרות להבין ולאמת את ההבנה לפני ההגעה להסכם.

יכולת זו לחשוב, להבהיר ולסיכום משמשת מאזינים פעילים ככלי להראות הבנה ולעודד את הדובר לדבר בפתיחות.

דילוג לתוכן