איך מטפלים באקנה

ישנם אפילו תרופות ביתיות לאקנה שתוכלו לנסות, אך לפני שאתם בכלל מנסים למצוא את הטיפול באקנה הטוב ביותר, חשוב לדעת בדיוק עם איזה סוג אקנה אתם מתמודדים, כך שניתן יהיה ליישר את הטיפול שלכם בהתאם. ביקשנו מארבעה רופאי עור לבחון מוצרים שיכולים לסייע במניעה וטיפול באקנה של מבוגרים, כמו גם טיפולים במשרדים אותם אנו יכולים להשיג מהרופאים המקומיים שלנו. ברגע שאתה יודע איך נראה אקנה, קל להבין אילו רמות אקנה ואילו מתאימות לעור שלך ולמה כדאי להיזהר כשמטפלים בו טוב.

R כחומרה, מראה וכאב: אקנה מאובחן בצורה הטובה ביותר על ידי רופא עור אשר יכול לערוך תוכנית טיפול המותאמת לצרכים שלך. אקנה בינוני עד קשה מחייב רופא עור ילדים לספק לך תוכניות לטיפול באקנה בהתאמה אישית על פי סוג וחומרת האקנה.

אם יש לך אקנה קשה

רופא העור שלך יכול ליצור תוכנית טיפול שתעזור לך לנקות את העור. אם אתה עדיין מתמודד עם אקנה לאחר שניסית את הטיפים האלה, או אם יש לך כתמים עמוקים שמשאירים צלקות כאשר הם מתבהרים, כגון ציסטות אקנה או גושים, רופא עור יכול לעזור. כאשר מטפלים באקנה באנטיביוטיקה דרך הפה, עליכם לזכור כי דוקסיציקלין ומינוציקלין דומים בפעולה ויעילים יותר מטטרציקלינים בטיפול באקנה. בנוסף לטיפול בהתפרצויות קשות במיוחד, דרמטולוגיה יכולה גם לרשום אנטיביוטיקה ותרופות מקומיות לחולים הסובלים מאקנה סיסטיק חוזר או עם היסטוריה של תסמונת אקנה סיסטיק חוזרת או חוזרת (CSA).

אסור להשתמש בחומצה אזלאית כטיפול אלטרנטיבי לאקנה אלא אם כן

היא מגרה או כואבת במיוחד. נראה שזה יעיל יותר מטטרציקלינים כאשר משתמשים בו ביום, אך לא יעיל בלילה. אסור להשתמש בחומצה אזלאית כטיפול אלטרנטיבי לאקנה אלא אם כן אתה עצבני וכואב במיוחד, או אם יש היסטוריה של תסמונת אקנה סיסטיקית חוזרת או חוזרת (CSA) או צורות אחרות של אקנה.

אם אתה מחפש פתרון לאקנה אצל רופא המשפחה שלך, ייתכן שיוצע לך טיפול חלופי לאקנה, כגון בנזודיאזפינים, טטרציקלינים או שילוב של שניהם.

אם יש לך אקנה קשה

רופא המשפחה שלך עשוי להפנות אותך למומחה לטיפול במצבי עור, כגון רופא עור. אם יש לך אקנה חמור או מצב קשה של העור, כגון פסוריאזיס, אקזמה או אפילו סרטן עור, אתה עשוי להיות מופנה לרופא משפחה אשר יטפל במצב העור: אם היה לך # פצעונים או פגמים קשים ו / או טיפול באקנה. או טיפול באקנה באופן כללי, רופאי העור שלהם עשויים גם ליצור איתך קשר כדי לייעץ לך לגבי אפשרויות הטיפול הטובות ביותר לאקנה שלך. וכמובן, במקרה של פצעונים קשים או קשים, הם יכולים להתייעץ עם המומחה לטיפול במחלת העור, למשל מומחה לרפואת עור או דרמטופתיה.

רופא העור שלך יכול לטפל בבעיה על פני העור

כולל העקבות שהותירו התפרצויות ישנות, כמו גם הגורמים לעור האקנה שלך. אתה יכול לרשום את התרופות המתאימות לאקנה ואם זה לא משפר את האקנה שלך, עליך להתייעץ עם עצמך – הרופא, רופא העור או רופא העור.

מציאת הטיפול הנכון

היא חלק מעזרה עצמית באקנה ובעזרת רופא עור תוכלו לגלות איזה טיפול באקנה הכי מתאים לעור שלכם. אחת הדרכים לטיפול באקנה היא ליטול תרופות, אותן תוכלו לקבל מהדלפק או מרופא העור. חלק מטיפולי האקנה הם לא יקרים וכדאי לנסות, כמו קרמים מקומיים, קרם אקנה, קרם אקנה מקומי או סטרואידים מקומיים.

טיפולי האקנה היעילים ביותר ניתנים לשכחה ללא מרשם

אך ההנחיות המומלצות לטיפול באקנה נעות בין, למשל, בן זויל פה – רוק (צד) לסיל סיל. חומצות בדרך כלל מועילות מאוד לטיפול באקנה, ותרופות נגד אקנה ללא מרשם המכילות תרופות נוגדות דלקת כגון בנזודיאזפינים (בנזואיל פרוקסידים) וקורטיקוסטרואידים מסייעות לרוב לאקנה קל, אם כי אין צורך במרשם.

שתי אפשרויות טיפול בלייזר הן אידיאליות להסרת צלקות אקנה, אך בדרך כלל אינן מומלצות כטיפול באקנה, ואף אחת מהן אינה מצוינת להסרת אקנה או להסרת צלקת.

הדרך לנקות את העור

היא לעתים קרובות דרך לנסות ולשגות, ואפילו טיפולי האקנה הטובים ביותר לא עובדים עבור כולם, מכיוון שהגורמים משתנים באותה מידה כמו סוג האקנה וחומרת הפצעון ומיקומו. עליך לנסות מספר תרופות לאקנה כדי לגלות אילו סוגי עור מושפעים מכל סוג של אקנה. השתמש בתכשירים ביתיים לפצעונים אם יש לך אקנה, אשר מומלץ לטפל בו ללא פיקוח רפואי, כגון הסרת צלקות אקנה.

רופאים מאומנים לטיפול באקנה ויכולים לרשום תרופות שיעזרו לכאבים ולהפרעות. רופא עור יכול לטפל באקנה סיסטיק עם זריקות באתר, ורופא עשוי גם להמליץ על שטיפת הפנים במכונת כביסה לאקנה המכילה תרופות לאקנה.

דילוג לתוכן