חידוש הצמיחה זקיקי שיער

מחקר חדש זיהה שלב חשוב בהתאוששות זקיקי השיער לאחר גילויו, והוא חשוב לבריאותו ארוכת הטווח של גוף האדם.

לשם כך, תאי זקיקי השיער שלהם מתורבתים ואז מזריקים אותם חזרה לקרקפת. זה יעזור להחיות את התאים המיוחדים בזקיקי השיער המווסתים ישירות את צמיחת השיער, הבריאות ונשירת השיער.

H

תאי גזע זקיקים נמצאים בעור ויוצרים את התאים ארוכי הטווח של זקיקי השיער ומייצרים שיער לאורך חיי האדם. אך הם גם גדלים ומתחלקים במהירות, ושכפול תאים מהיר הוא סימן ההיכר לסרטן. הם אחראים לצמיחתם של סרטן רבים, כולל סרטן השד והערמונית, ומחלות רבות אחרות.
למידע נוסף אודות naturalook כדאי לגשת לאתר naturalook.co.il

ההנחה

היא שמנגנוני מחזור השיער מועתקים על ידי אירועים מורפולוגנטיים עובריים. ראוי להזכיר, עם זאת, שזקיקי השיער עוברים מחזור צמיחה בזמנים שונים, אחרת שיער היה נושר בו זמנית. חידוש שיער אפשרי רק בזמן שזקיק השיער עדיין חי ולכן השיער צומח לזמן קצר בחודשי החיים הראשונים ואז למשך שארית חייו של האדם. אולם במקרים מסוימים ניתן לחדש את השיער על ידי שינוי ההרכב הגנטי של תאי הגזע שלהם, כמו התפתחות תאים חדשים.

לאחר השלמת שלב הקטגן וזקיקי השיער מתחילים להתחדש

אנו נכנסים לשלב הטלוגן (שלב מנוחה), בו זקיק המנוחה להפסקה. זמן זה נמשך כשבועיים, וחוטי שיער מסופקים עם דם ומנותקים מהתאים הנותרים. תקופת המנוחה נמשכת כשלושה עד חמישה ימים או כשבוע וחצי, אך אין מספיק זרימת דם כדי להשמיד אותה, אז זה קורה. לאחר זמן זה, זקיק השיער מתכווץ לגודלו המקורי, זמן שאורך כארבעה עד שישה שבועות.

התקרחות טבעית בלבד ונשירת שיער נועדה לספק לזקיקי השיער ויטמינים כדי להכין אותם לצמיחת שיער בריאה. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על שמירה על זקיק שיער בריא ועל החשיבות של תוספי ויטמינים.

זהו תא בדם המעביר ויטמינים ומינרלים לתפקוד זקיק השיער ויוצר צמיחת שיער ומבנה שיער

התאים הישנים מאבדים את הגרעינים שלהם, נדחסים לחלבוני קרטין ונאלצים לדחוף את זקיקי השיער הישנים דרך אוסטיום הזקיק. ככל שהתאים שזה עתה נוצרו צומחים, התאים הוותיקים מאבדים מסת תאים ואנרגיה ומאבדים את יכולתם לצמוח.

השיער גם נפרד מהחלק התחתון של זקיק השיער ונשאר במקומו בימי הצמיחה האחרונים

צמיחה מחודשת של השיער יכולה להתרחש רק באזורים בהם זקיקי השיער באתר התורם לא הוסרו לחלוטין. זה אפשרי רק אם כל השיער – התאים הזקיקים והתאים שמסביב – מוסרים לחלוטין מעל פני הקרקפת.

בכל מקום בו אתה חווה אותות שיער דקים יותר בגופך, אתה יכול להזריק PRP לעור שלך. זקיקי השיער הרדומים מופעלים מחדש ואתה גורם להם לצמוח שוב. אמנם אינך רואה השפלה מיידית, אך השיער הרדום משתחרר מזקיק השיער לאחר מספר ימים.

בדרך כלל זקיקי השיער נכנסים לשלב הטלוגני וצמיחה מחודשת צריכה להתחיל ברגע שהשיער מתחיל להישפך

נשירת שיער מתרחשת כאשר 30-40% מזקיק השיער משיל שיער קיים ואינו מראה צמיחה חדשה. יתכנו קווצות שיער שאינן צומחות כל עוד הן צריכות בשלב האנאגן, אך יותר מהן נכנסות לשלב הטלוגן מהרגיל.

שלב זה נמשך כ3-3 שבועות כאשר הם מתחברים לפיר השיער

ונורות השיער עוקבות את השלמת שלב הצמיחה. הזקיק מפסיק את אספקת התאים החדשים לשיער, מכיוון שהגוף מאותת לו שכל גדילי עבודתו נעשים. זקיקי השיער מתחילים להתכווץ ולהיפרד מאספקת הדם שלהם ומתכווצים בגודלם.

הדבר ראוי לציון במיוחד בשלב הצמיחה

המכונה אנגן, בעוד שזקיקי השיער הפרטיים צומחים בקצב של כ -1-2% בשנה. Legu e et al21 מציעים כי מחזור השיער נובע מכך שתאי גזע בשיער נודדים מזקיק אחד לשני, מקדמים צמיחה זקיקית חדשה ושומרים במידה רבה על תכונותיהם הכל-יכולות. שינוי דומה מתרחש בגוף לאחר הופעת האנאגנים, אשר עשוי לקיים את צמיחתם לאחר הגיל.

אפילו בקרקפת הקרחת בעליל יש מוך אפרסק

מה שמעיד על כך שהזקיקים אינם מתים, אלא נמצאים בשלבים שונים, החל ממיניציה ועד לשיער קלף. זקיק השיער הוא בדרך כלל זעיר ולא צומח מספיק זמן כדי לבלוט מהנקבוביות, כך שמתח חמור יכול לדחוף אותו לשלב זה. זקיקי השיער בגוף עוברים שלושה שלבים וראש השיער אינו יכול להצמיח שיער בשלב הטלוגן. עם זאת, זה שונה ומבלה הרבה יותר זמן בשלב זה, בעוד שהשיער במקומות אחרים מבלה יותר זמן בשלבי טלוגן. גם אם זקיק אינו "מת", הוא עדיין יכול להיות בשלב אחר בזמן שהוא עובר את "המזעור" שלו.

דילוג לתוכן