כשהייתי צעיר נתקלתי בקביעות במאמרים הדוגלים בשימוש בחומרי הדברה על מנת להימנע משימוש בחומרי הדברה כימיים. למרות שזה אינו מוצר ביתי נפוץ במדינות מסוימות, זרעי נים, שמן וזרעים משמשים לייצור הדברה טבעית ההורגת חרקים רבים. טרחתי לקרוא כי הדברה כימית המשמשת לגידול אגוזים משמשת להדברת חרקים בגידולי קשיו.

ניתן להשתמש בחומרי הדברה ביוכימיים בשילוב עם פרומונים מיניים מחרקים

מה שעלול לשבש את ההזדווגות ובכך לשלוט על אוכלוסיות חרקים. חומרי הדברה ביולוגיים מסייעים במניעת התפתחות עמידות בפני הדברה, ומכיוון שלרוב בעלי הדברה ביולוגית יש מנגנוני פעולה מורכבים, לא לוקח זמן רב עד שמזיקים מפתחים עמידות כלפיהם, מכיוון שאופן הפעולה של ההדברה מתייחס לאופן שבו הוא פועל להרוג או להרתיע טַרדָן. בקיצור, ישנם יתרונות רבים למזעור ההשפעות הסביבתיות המזיקות של חומרי הדברה, כמו למשל שימוש בחומרי הדברה סלקטיביים שאינם פוגעים משמעותית בחרקים מועילים. בחרו חומר הדברה המושפל במהירות וודאו שהוא לא נסחף לצמחים אחרים בעת ביצוע הסירוס.

סוגים אחרים של חומרי הדברה ביוכימיים יכולים לכלול הורמונים

אנזימים ותמציות צמחים ריחניות המושכות ולוכדות מזיקים מסוימים. דוגמאות לחומרי הדברה כימיים סינתטיים ספציפיים הם הדברה דו-כיוונית (למשל כלורפיריפוס, דיקלופנק, חומצה ביפידו-בוטירית) והדברה ביולומינזנט. שיטות אלה כוללות שימוש בחומרי הדברה סינטטיים והדברה ביולוגית כגון חומרי הדברה, פיטופלנקטון או חומרים פיטו-נוטריים. חומרי הדברה ביורינליים כוללים בדרך כלל אחת או יותר מהקטגוריות הבאות, המוגדרות בסעיף זה: ביולוגי, כימי, ביולוגי וכימי.

זה נכנס לקטגוריה של חומרי הגנה מפני צמחים המשולבים בצמח כהגנה מפני מזיקים כמו חרקים

פטריות, חיידקים, נגיפים, טפילים ופתוגנים אחרים. אלה הסוגים הנפוצים ביותר של חומרי הדברה ביולוגיים וגם אלו עם פוטנציאל השימוש הגבוה ביותר בחקלאות.

חומרי הדברה ביולוגיים כוללים חומרים טבעיים הנלחמים במזיקים

וכן חומרי הדברה המיוצרים על ידי צמחים המכילים חומר גנטי נוסף או משולבים בצמח כסוכן מגן. הם הבאים: מיקרואורגניזמים המופיעים באופן טבעי, מיקרואורגניזמים מהונדסים גנטית או חומרי הדברה המיוצרים בצמחים.

חומר הדברה ביולוגי

הוא תכשיר להגנת הצומח המתקבל משילוב של שניים או יותר מהמרכיבים הבאים: חיידקים, נגיפים, פטריות או אורגניזמים אחרים. חומר הדברה ביולוגי הוא חומר הדברה שמקורו באחד מהאורגניזמים הללו, כמו חיידקים, פטריות, חרקים או החומר הגנטי של הצמח.

השיטה או החומר הפעיל בו משתמשים שונה מכל סוג של מזיקים

אך הדברה ביולוגית הינה טבעית וניתן להשתמש בהם כנגד מגוון מיני מזיקים, כולל חרקים, פטריות, חיידקים, נגיפים ואורגניזמים אחרים. חומרי הדברה ביוכימיים מתחלקים לשיעורים פונקציונליים ביולוגיים שונים, הכוללים חומרים כימיים פעילים כימיים, ביולוגיים, כימיים – ביולוגיים וביולוגיים. ישנם מספר חיידקים המוצעים למכירה בתור חומרי הדברה ביולוגיים, ויש כמה חרקים אותם קונים החקלאים כדי להדביר מזיקים.

יתכן וראוי להבחין בין הבקרה הביולוגית הקלאסית

הטבעית, לבין חומרי הדברה מאורגניזמים ביולוגיים. המונחים המשמשים במהדורה זו כוללים את המונחים המוגדרים ב- FQPA ואלה של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). יש לבצע השוואות עם שיטות התרבות הנהוגות כיום להדברת מזיקים נגד אותם מזיקים בו זמנית – האתר [ים].

הדברה מיקרוביאלית מכילה מוצרים שמקורם במיקרואורגניזמים הנלחמים בהדברה; באופן כללי, חומרי הדברה הם מזיקים שמושבתים. כשאנחנו אומרים שחיידקים הם חומרי הדברה, החיידקים המשמשים הם גם דוגמאות להדברה ביולוגית.

חומרי הדברה מועילים לחברה מכיוון שהם עלולים להרוג מחלות פוטנציאליות

אורגניזמים הגורמים למחלות, אך מיקרואורגניזמים – שיכולים לשמש לבקרה ביולוגית יכולים להפוך את הצמחים לבריאים יותר. המכונים גם חומרי הדברה ביולוגיים, כימיקלים סינתטיים המשמשים להדברת מזיקים בייצור יבולים ואזורים אחרים יכולים להיות יעילים יותר מאשר חומרי הדברה קונבנציונליים.

עם זאת

השימוש היעיל בחומרי הדברה ביולוגיים מחייב את הידע המקיף בהדברה. למרות שעקרונות ההדברה הביולוגית ישימים, דיון זה מוגבל לחרקים אחרים המשמשים בעיקר כאויבים טבעיים, כמו יתושים ומזיקים אחרים. יש להשתמש בחומרי הדברה לשם הדברת נגיעות מזיקים, אך הם משמשים גם לשימור חרקים מועילים. חומרי הדברה ביוכימיים הם חומרים טבעיים הנלחמים במזיקים באמצעות פרומונים מיניים המפריעים להזדווגות, או בתמציות צמחים ריחניות המושכות חרקים ומזיקים למלכודות.

חומרי הדברה פועלים באותו אופן כמו חומרי הדברה כימיים שמשאירים שאריות על הצמחים

חומרי הדברה אורגניים שזורים בחומרים טבעיים ויכולים להיות רעילים למדי, למשל ארסן, סטרכנין וניקוטין הם תרכובות טבעיות רעילות, אך אינם משמשים כחומרי הדברה.

במקום בו הוקמה מערכת IPM בפרדס והשימוש בחומרי הדברה מוגבל אם כן או הסתיים באופן חמור

מספר מזיקים מרכזיים נשלטים היטב על ידי חרקים מועילים באופן טבעי, מכיוון שהם הוחדרו מחדש באופן מקומי, וניתן לשלוט בו היטב – על ידי שליטה ביולוגית טבעית. השימוש בחומרי הדברה ביולוגיים והימצאותם של צמחים מועילים המופיעים באופן טבעי הוכיחו את היתרונות של IPM באזורים בהם מזיקים משניים אינם ניתנים לשליטה עקב מזיקים ראשוניים מבוקרים כימית. חומר הדברה ביולוגי מאושר המכיל נמטודות, חרקים או ארכנידים אינו יכול להשפיע לטווח הארוך על תחום היישום, או שיהיה צורך להשתמש בו.